Selecteer een pagina

Schrijfwerk

Alle bedrijven moeten bloggen

Traditioneel: als bedrijf zoek je naar nieuwe klanten. Daar gaan hele sales budgetten aan op. Slimmer is het als potentiële klanten jou vinden. Nog slimmer is het om daar een strategie op los te laten, noem het inbound marketing.

Lees meer

Alle social media specs overzichtelijk onder elkaar

Het is altijd een uitzoekwerk. Wat is het juiste formaat voor een header op LinkedIn? Of, hoe hoog mag een event image op Facebook zijn? Je neemt je altijd voor dat op te schrijven en elke keer kun je het niet vinden. De oplossing is de 2019 Social Media Image Sizes...

Lees meer

Nationaal e-mail onderzoek 2018

Nederlanders gebruiken hun e-mailadres voor persoonlijke communicatie en voor zakelijk contact. 94 procent van de Nederlanders ontvangt e-mail nieuwsbrieven. De smart phone is overduidelijk het meest gebruikte device om e-mail om te lezen.

Lees meer

UTM-code laat zien wat online oplevert

Je geeft geld uit aan online communicatie, dus wil je ook weten wat het oplevert. ‘Die Facebook-post heeft veel tijd en geld gekost’. Hoeveel extra bezoekers zijn er daardoor naar de website gekomen? Heeft het tot extra omzet geleid?

Lees meer

Apps voor webredacteuren

Wat zijn de handig app’s en tools voor iedere webredacteur? Uitgangspunt: alles in de browser of Android-App. En natuurlijk geen software op je computer downloaden.

Lees meer

A/B testen is de beste manier om beter te worden

Welke mail zou nou beter scoren? Eentje met een gepersonaliseerde onderwerpregel of eentje met een onderwerpregel zonder naam van de ontvanger? Doe een A/B test, zodat het overgrote deel van het mailbestand de best scorende e-mail ontvangt.

Lees meer

Vijf stappen in GA om mee te beginnen

Wat gebeurt er precies op je website? Hoe vaak komen bezoekers, wanneer en waar komen ze vandaan? Wie wil dat niet weten? Google Analytics geeft de antwoorden. Velen – zelfs de marketeers onder ons – haken af als ze de veelheid aan mogelijkheden zien. Jammer, je hoeft geen data-analist te zijn. Vijf handige stappen. Begin gewoon bij het begin.

Lees meer

E-mail wordt landingspage

De toekomst is aan de interactieve e-mail, die er uit gaat zien als een app of een miniwebsite. Marketing professional Hessel Boschma van VodafoneZiggo verwacht binnen vijf jaar de grote doorbraak.

Lees meer

Hoe zit het precies met foto’s en de AVG?

Mag je nou wel of geen foto’s maken op een event of een beurs? Om maar eens een voorbeeld te noemen. Er staan allemaal mensen op. Foto’s zijn bijzondere persoonsgegevens en mogen om die reden niet worden verwerkt. Zo, en klaar ben je. Of toch niet?

Lees meer

Wil je meer weten?
Stuur een bericht

Ik ben altijd in voor een inhoudelijk discussie over alles wat met communicatie te maken heeft.