Selecteer een pagina

Schrijfwerk

Alle bedrijven moeten bloggen

Alle bedrijven moeten bloggen

Traditioneel: als bedrijf zoek je naar nieuwe klanten. Daar gaan hele sales budgetten aan op. Slimmer is het als potentiële klanten jou vinden. Nog slimmer is het om daar een strategie op los te laten, noem het inbound marketing.

Lees meer
Apps voor webredacteuren

Apps voor webredacteuren

Wat zijn de handig app’s en tools voor iedere webredacteur? Uitgangspunt: alles in de browser of Android-App. En natuurlijk geen software op je computer downloaden.

Lees meer
Zo schrijf je een goed persbericht

Zo schrijf je een goed persbericht

Het overgrote deel van de persberichten verdwijnt in de digitale prullenbak. Slecht geschreven, niet relevant, bevat geen nieuws, slecht onderbouwd. Jammer. Niet nodig, want het succes valt of staat bij een planmatige aanpak.

Lees meer
A/B testen is de beste manier om beter te worden

A/B testen is de beste manier om beter te worden

Welke mail zou nou beter scoren? Eentje met een gepersonaliseerde onderwerpregel of eentje met een onderwerpregel zonder naam van de ontvanger? Doe een A/B test, zodat het overgrote deel van het mailbestand de best scorende e-mail ontvangt.

Lees meer
Zo verstuur je een persbericht

Zo verstuur je een persbericht

Nog steeds een veel gehoorde vraag: ik heb nieuws, hoe zorg ik ervoor dat het bij journalisten terecht komt. Nog concreter: hoe distribueer ik een persbericht. Het antwoord: daarvoor heb je handige online PR tools.

Lees meer

Alle social media specs overzichtelijk onder elkaar

Het is altijd een uitzoekwerk. Wat is het juiste formaat voor een header op LinkedIn? Of, hoe hoog mag een event image op Facebook zijn? Je neemt je altijd voor dat op te schrijven en elke keer kun je het niet vinden. De oplossing is de 2019 Social Media Image Sizes...

Lees meer
Nationaal e-mail onderzoek 2018

Nationaal e-mail onderzoek 2018

Nederlanders gebruiken hun e-mailadres voor persoonlijke communicatie en voor zakelijk contact. 94 procent van de Nederlanders ontvangt e-mail nieuwsbrieven. De smart phone is overduidelijk het meest gebruikte device om e-mail om te lezen.

Lees meer
UTM-code laat zien wat online oplevert

UTM-code laat zien wat online oplevert

Je geeft geld uit aan online communicatie, dus wil je ook weten wat het oplevert. ‘Die Facebook-post heeft veel tijd en geld gekost’. Hoeveel extra bezoekers zijn er daardoor naar de website gekomen? Heeft het tot extra omzet geleid?

Lees meer

Vijf stappen in GA om mee te beginnen

Wat gebeurt er precies op je website? Hoe vaak komen bezoekers, wanneer en waar komen ze vandaan? Wie wil dat niet weten? Google Analytics geeft de antwoorden. Velen – zelfs de marketeers onder ons – haken af als ze de veelheid aan mogelijkheden zien. Jammer, je hoeft geen data-analist te zijn. Vijf handige stappen. Begin gewoon bij het begin.

Lees meer

Wil je meer weten?
Stuur een bericht

Ik ben altijd in voor een inhoudelijk discussie over alles wat met communicatie te maken heeft.