Selecteer een pagina

Nederlanders gebruiken hun e-mailadres voor persoonlijke communicatie en voor zakelijk contact. 94 procent van de Nederlanders ontvangt e-mail nieuwsbrieven. De smart phone is overduidelijk het meest gebruikte device om e-mail om te lezen. 72 procent van de Nederlanders schaft wel eens iets aan via een e-mail nieuwsbrief. Transactiemails en verjaardagsmails zijn populair onder Nederlanders.

Dit zijn de vijf belangrijkste conclusies van het Nationaal e-mail onderzoek dat is uitgevoerd in opdracht van Spotler, een van de toonaangevende aanbieders van e-mail. Het onderzoek is in 2018 uitgevoerd onder 2.055 Nederlanders.

Waarom inschrijven?

Acht van de tien ondervraagden heeft zich het afgelopen jaar voor nieuwe e-mail nieuwsbrieven aangemeld. Waarom schrijven mensen zich in voor een nieuwsbrief?   

  • Ontvangen van aanbiedingen
  • Op de hoogte blijven  van de organisatie
  • Passie voor het onderwerp
  • Meer leren over het onderwerp
  • Oriëntatie op het onderwerp.

Zo ingeschreven, is ook zo uitgeschreven. Acht van de tien ondervraagde heeft zich het afgelopen jaar ook afgemeld. De drie belangrijkste redenen: te hoge frequentie, de onderwerpen zijn niet interessant of het onderwerp is niet meer actueel. 60 procent is geabonneerd op meer dan zes e-mail nieuwsbrieven.

De meesten starten dag met WhatsApp

Nederlanders vanaf 55 jaar starten hun digitale dag bij voorkeur met e-mail, de rest start zijn dag met WhatsApp. Social Media als Facebook en Instagram volgen op grote afstand. 56 procent van de ondervraagde checkt minimaal 4 keer per dag zijn inbox. 7 procent doet dat twintig keer of meer.

Ga naar de website van Spotler